Produkterna

Hur vet jag hur jag skall sköta växterna?

Under varje växt har vi skapat utförlig beskrivning om hur du tar hand om din växt på bästa sätt. Eftersom vi vill att du skall lyckas så bra som möjligt med din nya växt så får du även med skötselråd på din innerkruka.

Är växterna barn och djurvänliga?

I artikelbeskrivningen finner du om växten är barn och djurvänlig.

Hur mäter ni bredden på krukorna?

Vi mäter krukans diameter från innerkant. Om en viss kruka har en mycket tjock bred kant skriver vi även ut diametern från ytterkant till ytterkant.

Behöver jag plantera om växten direkt?

Nej, det behöver du inte göra! Oftast är det bäst att plantera om dina krukväxter i slutet av vintern eller tidigt under våren. Du kan även plantera om dina växter när du tycker att det blivit lite trångt i krukan.

Ordrar och leveranser

Hur fungerar det med hemleveransen?

I kassan väljer du vilken dag och tid du vill ha din leverans. Våra slottider är på 2 timmar och varan levereras till dig inom din slottid. Varorna kan som tidigast levereras dagen efter genomfört köp. När du bokat en tid för hemleverans så skrollar du ner på sidan och genomför köpet med Billmate

Behöver jag vara hemma och ta emot mina varor?

Nej, men vi rekommenderar att du är hemma då växter är känsliga för klimatet. Är du inte hemma kommer vi försöka nå dig på det telefonnummer du angivit vid bokningen. Svarar du inte lämnar vi dina varor utanför dörren. Vi provar alltid att nå dig vid 2 tillfällen.

När levererar ni varorna?

Vi levererar varor alla dagar i veckan. Hemleveransen kan ske tidigast 1 dag efter genomfört köp. 

Jag har inte kunnat boka leverans, hur gör jag?

Boka leverans gör du i samband att du slutför din beställning i kassan. Om du missade det är det ingen fara. Då kommer vi kontakta dig och hitta en tid som passar.

Jag vill byta leveransdag, går det?

I och med att du bokar en hemleverans får du ett bekräftelsemejl. I det mailet kan du se din bokning. Avbokning går att göra fram till 24h innan leverans.
För att byta leveransdag så maila till info@urbanplants.se så hjälper vi dig att hitta en passande tid

Varför får jag inga mejl från er?

Det kan vara så att vårt mejl har hamnat i din skräppost, kolla där. Om inte så kan du ha skrivit fel mejladress vid köptillfället. Kontakta Urban Plants kundtjänst på info@urbanplants.se och uppge dina kontaktuppgifter så hjälper vi dig.

Kan jag avboka min leverans och mitt köp?

Ja det kan du! Mejla oss på info@urbanplants.se och skriv ditt ordernummer och kontaktuppgifter samt information om att du vill avboka ditt köp. Vi river då din faktura och om du redan betalat så skickar vi tillbaka dina pengar.

Köpet från Urban Plants

Jag får inte min faktura, vad gör jag?

Urban Plants använder Klarna som betaltjänst. Har du problem med din faktura kan du höra av dig till deras kundtjänst så hjälper de dig.

Returer och byten

Hur och när får jag mina pengar återbetalade?

Om du nyttjar din ångerrätt eller vår 14 dagars växtgaranti betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från det vi hämtar varan. Läs mer om läs mer om returer och byten här

När kommer bytesvaran?

När du anmäler byte kommer vi tillsammans överrens om dag och tid, sedan hämtar vi upp din vara och levererar din nya. Smidigt va!